
DOCUMENT RESUME

ED 298 560 CS 506 332

AUTHOR Rivenburgh, Nancy K.
TITLE China: The Television Revolution.
PUB DATE Jul 88
NOTE 36p.; Paper presented at the Annual Meeting of the

Association for Education in Journalism and Mass
Communication (71st, Portland, OR, July 2-5,
1988).

PUB TYPE Speeches/Conference Papers (150) -- Report. .4 -

Evaluative /Feasibility (142)

EDRS PRICE MF01/PCO2 Plus Postage.
DESCRIPTORS Audience Analysis; Foreign Countries; *Mass Media

Role; *Popular Culture; Programing (Broadcast);
Television Research; *Television Viewing

IDENTIFIERS *China; Media Government Relationship; *Television
History

ABSTRACT

What is currently happening in China is similar to
what happened in the United States in the 1950s and the Soviet Union
in the 1970s--television is quickly becoming a mainstay of popular
entertainment and news. The Chinese government has made substantial
efforts to provide television service to all regions of the country,
with importance attached to satellite communications because of
China's lergc and difficult geography. Purchases of television sets
are rising, replacing radios as the new consumer status symbol.
Modernization under Deng Xiaoping's administration has been critical
in the development of the television industry; like all of China's
mass communications systems, the television industry is operated by
the government. Television is becoming less political and more a
source of entertainment, although news is still the subject of
greatest interest across all media, followed by sports,
entertainment, and educational programming. Television's future as a
popular and pervasive communications medium is probably irreversible,
and is tied to the political and economic future of China. (One table
of data is included; three tables of data and 68 references are
appended.) (MM)

300000000000(XXXXXXXXXXXXXXXXYMMMMEM*300000(XXXXXXXXXXXX361XXXXXXXXXXXXX

* Reproductions supplied oy EDRS are the best that can be made *

* fror. the original document. *
3000000000000000000000000000000(XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXMAXXXXXXX



O
L.C1
CO
Cr%

LU

CHINA: The Television Revolution

Nancy IL Rivenburgh
School of Communications
University of Washington

Seattle, Washington

Prepared for presentation at the Association for Education in Journalism and Mass
Communications (AEJMC) 1988 convention in Portland, Oregon, July 2-5, 1988.

International Division.

"PERMISSION TO
REPRODUCE THIS

MATERIAL HAS
BEEN GRANTED

BY

TO THE EDUCATIONAL
RESOURCES

INFORMATION
CENTER (ERIC)"

U S DEPARTMENT OF EDUCATION
Othce of Educatonal Research and Improvement

EDUCATIONAL RESOURCES INFORMATION
CENTER (MCI

;'finis document has been reproduced as
rece.ved from the person or organIzabon
Ortginatmg it

MinOr changes have been made to improve
reproduction otAlay

Pants of we... Or optmons stated inthis docu
rnent do not necessarily represent ()Moat
OE RI 00Sdion or °oho

BEST COPY AVAILABLE



CHINA: The Television Revolution

Table of Contents

Introduction 1

Media Facilities 2
Television Set Ownership 3
A Brief History 6
The Political Environment 7
Policy and Administrative Control 11
Television Funding 12
Television Programming 13

News 14
Entertainment 18
Education 21

Television Audience 22
A Final Word 24
Appendix A: A - 1

Time Spent Watching TV
References R- 1

.-,0



Introduction

After dinner -- around 9 p.m.--I took a walk down some of the
narrow sidestreets of Yangzhou. Bustling during the day, they were
deserted now; the doors to the small cement and plaster homes were
closed. Only some faded "spirit posters" were hanging out front to keep
evil spirits away. Curiosity made me start looking in some windows-
easily within my reach. What were people doing? They were crouched
in front of TV sets! As far as I could tell. every person in every house
',as watching the same Kung Fu movie. It seems so incongruous with the
oxen and hand plows in the fields...

N. K. Rivenburgh, excerpt from
journal entry 3 May 1985,
Yangzhou, Jiangsu Province, China

China is not unfamiliar with mass communication. In the tenth century she

&melded the invention of printing with movable type. And, after centuries of

dynasties, regimes, kingdoms, and aristocracies. the Chinese found themselves captured

and captivated by Mao Zedong's Marxist-Leninist doctrine blaring through

loudspeakers--some 7 millionacross the country. They can be found "in village

squares, school playgrounds, marketplaces, rice paddies, factories, mines, communal

mess halls, dormitories, households, and even on treetops and telephone poles."'

A second broadcast wave was the radio. Still the most popular source of news,

radios transport easily to wheat and rice fields, sit on street corners, or ride with

owners on bikes.

Now, in the 1980s, it's the television. The phenomenon happening today in

China is similar to that in the U.S. in the 1950s and USSR in the 1970s. Television is

quickly becoming a mainstay of popular entertainment and news. And, beginning

with the 1979 showing of the American series "Man from Atlantis," it is also becoming a

relished link between a long isolated China and the outside world.

'Lent, John A. Broadcasting th Asia and the Pacific.1978. The loudspeakers are
used less frequently today after nationwide complaints of "noise pollution."

LI



page 2

Media Facilities

Believing an efficient, nationwide communications system is essential to

modernization, the Chinese government has made substantial efforts to provide

television service to all regions of the world's third largest country slightly larger

than the contiguous United States. Because of the extreme mountainous terrain of the

west, rain forests and rugged areas of the south, and high steppes and remote desert of

the northwest,I it wasn't until the launching of China's first communications satellite

in 1984, and a second in February of 1986, that state-owned Chinese Central Television

(CCTV) was able to reach all the 29 provinces including Tibet and Xinjiang .2

Some experts believe the country would require 10,000 TV receiving stations to

adequately cover its vast territory (3,692244 sq. mi.). Currently, there are 2,050 TV

receiving stations throughout the country used for both telecommunications and

television service with plans to reach 5,000 within the next five years. This is quite an

improvement over a mere 53 stations as of October 1983.3

In addition to its two domestic communications satellites and growing number of

receiving stations, at latest count China is equipped with 5 ground stations, 202 TV

centers and over 400 local and network TV relay transmitter stations. Since 1980 the

country has leased transponder space of INTELSAT V to provide international TV

exchange to major cities on five continents .4

Because of its large and difficult geography, China has attached great

importance to satellite communications, eagerly importing technology from abroad and

'China's topography roughly divides into 3 tiers of elevation sloping downward
from a mountainous and rugged west to plateau to low plains and coastal regions in the
east.

2Yougao, Zhou. "Leaping Forward." interMedis,July/Sept. 1986. Refer to
Appendix A: Map of China for provincial boundaries.

3lbid.
4Central Intelligence Agency. The WorldFitabook 1987.

5



page 3

cooperating with foreign firms on the manufacture of satellites as part of its "Seventh

5-Year Plan,"1 In total, the government has launched 18 satellites-- mostly for

scientific research or military reconnaissance.2

China's television broadcast system utilizes a 625-line standard and PAL system

similar vc most of western Europe (except France'sSECAM system).3

Television Set Ownership.

It has been estimated that of a population of 1.064,147.030 as maty as 90 percent

of major urban (Beijing, Shanghai) dwellers and 20 percent of rural residents own a TV

set . These percentages are misleading if correlated to viewership because group

viewing of television is common especially in rural areas where it's easy to gather

audiences of 10 or more at a time. For example, a suburb of Beijing with 6.7 TV sets per

100 households was found to have 87 percent of its residents regular television

vievers.5

TV sets are considered one of the Four Big Things desired by Chinese (the others

include refrigerator, washing machine, andstereo cassette player), replacing the radio

as the consumer status symbol. However, at approximately USS370 for a black and white

set and USS700 for a color set ($1335 for an imported set) in a country where the

average urban income is 5300/year. such a purchase is not a bargain.6 But, as can be

seen in the graph or the following page, television popularity shows no slowdown in

t "Song Jian Speaks on Satellite Communications." FBIS 21 Dec. 1986 The Sixth
(1981-1985) and Seventh 5-year plans (1986-1990) emphasize both consumption and the
swift modernization of economic management processes, including going "outside" for
modern methods and technologies.

2"World Radio and Television Receivers." Inter Afedia March 1986.
3Television Digest. Inc. Television and Cable Ficibook 1986.
4July, 1987.
5Abel. Allen. "China's New Television." World Press Review, April 1985.
6 Internationa 1 Television Almanac. Richard Gertner ed. 1986.

6



page 4

the 1980s. Purchases are on the rise. Sales in the 1980-82 period saw a near doubling of

existing stock each year.

Such extraordinary sales figures should not be mistaken for excessive

prosperity in Deng's modernizing China, rather, new priorities. Allen Abel commented

in World Press Review (April 1985) "the boundary between getting by and affluence is

said to be crossed when the black and white is traded for a color set." Currently black

and white sets outnumber color by almost 5 to 1.1 But according to Todd Campbell, a

former ABC correspondent in China, color sets are becoming such a status symbol that

many urban families would rather wait until they can afford one rather than buy a

black and white. Many protect their TV sets with cloth or boxes when not in use.

11bid. The standard of living is increasing in some sectors as a result of Deng's
economic reforms and is predominant in certain rural areas where peasants can now
sell the excess produce from family owned plots for profit. The overall standard of
living is still basically poor.



80000

720051

64010

56015

48020

40025

32030

24035

16040

8045

50

GROWTH IN TV Sir OWNERSHIP 1970 19811111

1958 :: First TV Station
19-/ 3 :: First Color Broadcast
1984 First Domestic Satellite for TV

1970

*Sets
(000)

1972 1974

*estimated

page 5

1976 1978 1980 1982 1984 1996 1988

Year

Current (1987) estimates put TV set ownership at 60 million sets--one for every

18 people. Although recent figures suggested by NBC's Tom Brokaw on location in

China with The Today Show"2 and Ihe Times3 venture as high as 80-100 million sets,

actual government figures and current growth estimates of approximately 7.1 million

sets per year are bared significantly on domestic manufacturing and import

limitations--not necessarily desire. To purchase TVsets waiting lists and long lines are

common. In fact, in 1985 a government official was able to defraud other local officials

and private individuals out of $4.5 million in deposits for color TV sets he was

lInformation for graph compiled from the following sources: Central
Intelligence Agency. The refit/ lac/book. 1987; Womack, Brantly. "Media and The
Chinese Public: A Survey of the Beijing Media Audience." Chinese Sociology end
Anthropology. Spring/Summer, 1986. Survey conducted in 1982; Sartori, Carlo. "TV
Around the World." rorld Press Review; Dec. 1986; and International Television
Almanac. Richard Gertner ed. 1986.

2"The Today Show." NBC's Tom Brokaw on location in Shanghai, 30 Sept. 1987.
3"Into China." The Times, 10 June 1987. U.S. TV sct ownership is estimated at 140

million.

8



page 6

supposedly planning to import from Hong Kong.' Despite some unmet demand, by the

year 2000 China will have the largest TV viewing audience in the world.2

A Brief History

The first TV station and broadcasts appeared in 1958 f1 ,m Beijing, but there

were only 20 TV sets in all of China. At a time when the TV explosion was in full force

in the U.S.. China's industry was getting a slow start as a result of a severe economic

crisis in 1961-62, which stifled development of adequate broadcast and receiving

equipment and shut down the 12 provincial TV stations that had started broadcasting in

heavily populated urban areas. Shortly thereafter, the industry struggled under the

onslaught of the Cv;tural Revolution. which threw the country into political turmoil

from 1966 well into the 1970s.

Most of the closed stations returned to the air in 1969-70. By the early 1970s

several new municipal stations were added (for a total of 31 nationwide), but there were

still only 50.000 sets--1 for every 16,40U people--limiting impact on the mass public.3

Most existing sets were in party and government offices, workers' clubs, and commune

halls. It wasn't until the late 1970s that the industry began the rapid growth period it's

still enjoying today.

The early broadcasting equipment was imported from the Soviet Union. Great

Britain, and France. In 1972 a group of Chinese techniciansvisited several European

countries to examine :olor television services--an adventuresome trip for a country in

political and economic isolation.4 CCTV began color broadcasting in May 1973 and color

programming in 1977. By 1975 live programs from stations in Beijing, Shanghai,

I Aikman, David. Pacific Rim.. Area ofChange, Ares of Opportunity. 1986.
2 Sartori, Carlo. "TV Around the World." World Press Review. Dec. 1986.
3Womack, Brantly. "Media and The Chinese Public: A Survey of the Beijing

Media Audience." Chinese Sociology tat Anthropology Spring/Summer, 1986.
tent, John A. Prvadcastia,g in Asia and the Pacific. 1978.

9



page 7

Guangzhou, and Tianjin were transmitted to broadcast stations in all major cities by

microwave relay and coaxial cable lines.' There were 47 stations serving all provinces

exceptTibet and broadcasting for about 3 hours a night or less .2 Microwave relay

reception was varied at best.

Before the introduction of domestic satellite communications, CCTV recorded its

programs and sent video tape by plane to local television stations outside of Beijing.

Most urban audiences saw the CCTV programs three days late. In remote regions, with

no civil airport, the time lag could easily be as long as 15 days.3 Today, any time lag

would more likely be due to political considerationsas with the recent uprisings in

Tibet. The Chinese audience was first exposed--via domestic media--to the incidents

three days late.4

By 1982 television reached an audience of 350 million, with its electronic

companion, radio, reaching an additional 400 million. The 4,000-year-old civilization

was finally a part of the television revolution.

The Political Environment

China's single-minded pursuit of modernization for the past seven years under

Deng Xiaoping has been critical in the development of the television industry--and

vice versa. For the first time since the 1949 takeover China has looked outward,

establishing normal relations with the rest of the world and opening its door to foreign

technology, trade, and business--as well as news and entertainment.

Three key components of the modernization plan are rural reform, urban

reform, and an open door policy.5 The governmentuses the media as a mouthpiece to

1U.S. Government Foreign Area Studies. Chi1S: A Comity Study 1981.
2UNESCO. Fetid Communicstims. 1975.
3Yougao, Zhou. "Leaping Forward." Inter Neat July/Sept. 1986.
4Tom Brokaw on "NBC's Nightly News," 9 Oct. 1987.
5Aikman, David. Pacific Rim.. Ares ofChange, Area of 01,41c,:tunity 1986.

10



page 8

promote modernization by updating and informing people about the economic

priorities of the government and depicting models of the productivity necessary to

achieve these reforms.' One such engrossing,135- minute show featured "positive

thinking" speeches from a professor, a factory director, a welder, and a chicken-

raising expert.. .2

And, although foreign newscasts tend to portray a world of conflict and tension

beyond Chinese borders, television programs such as "Geeing the World" and One

World" are seen by some western observers as deliberate attempts So eliminate Chinese

provincialism and teach people a little more about the outside world.3 Foreign

residents in China have a. different story. They contend the bureaucracies are too large

and the programming too arbitrary to be part of some meaningful plan 4

The new economic policy, highlighted by the phrase "permit some peasants to

get rich first' allows households who are more industrious and better connected to use

those advantages to accrue wevth and stimulate the economy,

Some criticize the policy as sacrificing ideological strength and nationalism.

But for Deng there seems to be no fundamental contradictions between the socialist

system and the market economy as long as public ownership remains dominant and a

common prosperity is pursued. Deng's move away from Soviet-style central planning

to a more market oriented economy has met with its share of internal struggles among

party bureaucrats. There are concerns--Deng's included- -about the impacts of

I"Shanxi Radio on Developing Radio and Television." IBIS 26 Nov. 1986
2"TV Airs Report-Making Meeting at Zhongnanhai." IBIS 17 Nov. 1986..
3Robinson, Deanna Campell. "Changing Functions of Mass Media in the People's

Republic of China." Journal of Communication, Autumn 1981.,
4Campbell, Todd and In Chang. Personal Interview, 10 Nov. 1987. Mr. Campbell

has spent the last 3 years in China as a correspondent for ABC television. His wife, Ina,
was a correspondent in Beijing for AP. Both speak fluent Chinese.

5"rang yixie nongmin xian fugilai" Zweig, David. "Prosperity and Conflict in
Post-Mao ;rural China." The China Quarterly, March 1986.

11



page 9

liberalization and an open door policy which allows for the intrusion of western

culture.'

These concerns hit center stage soon after the December 1986 student

demonstrations in Shanghai. In a move to reassure the party, Deng swiftly shut down a

number of journals and papers, forced China Communist Party (CCP) leader Hu Yaobang

to resign, and issued several well-heeded warnings to the artistic and intellectual

community. According to Deng, new energy will be funnelled into the mandatory

political courses at schools in an attempt to counter "negative" western influences. He

commented, "the continuing dilemma confronting China is whether it can absorb

technological accomplishments without embracing the ideas that gave rise to those

achievements."2

The television industry seemed to avoid any direct criticisms, but may have been

a contributor to the backlash as pointed out by Orville Schell in New Perspectives

Quarterly (Spring 1987):3

What I see are programs that are utterly amazing and
bewildering because they lack the focus I expect from Chinese
government television--usually an organ of propaganda. Some of
the programs have no meaning. Some have some meaning. Some
are downright subversive, and some are just happy and tacky. But
all the programs are unbelievable.

There is a New Year's show in which one of the acts is a
woman wearing a People's Liberation Army uniform -I think
she's actually in the army playing an electric guitar. She bounds
up onto a stage bejeweled with lights and belts out a tune called
"Battlefield Disco," about China's war with Vietnam....

I have a feeling the leadership has simply become fed up
looking at television, looking at new fashions in the streets,
looking into bookstores where even I'm jarred by the sight of

1Gargan, Edward. "Papers Play up Deng's Ideas Signaling Changes for China."
New York Times 2 July 1987.

26argan, Edward. "China's Cultural Cracl .down." New York Times Afoggzine, 12
July 1987.

3Schell has written over a dozen books about Chinese political and social
relationships. He has travelled to China many times, forming friendshipswith a
number of leading writers and intellectuals.

.1 9



page 10

Sigmund Freud, John Locke, Machiavelli, Jesus Christ, and Alvin
Toff ler right next to the collectee works of Chairman Mao.

Despite any suggestions of relaxed standards, all television stations are owned by

the government and are not considered politically independent or neutral.

Historically, the media have been a tool of class struggle. Mao's Marxist-Leninist

doctrine emphasized the "effective manipulation and persuasive mass media as an

instrument of power and control."' And, until the mid to late 1970s, China's media

closely followed the communist press theory suggested by Wilbur Sclr-amm in Four

Theories of the Press.

Before his ramoval last spring, Hu Yaobang stated that the purpose of tht .oedia

are to serve as a transmission line from the party to the peop e. He also stressed

obligations of accuracy and using the facts to "spread to the tole country, and the

world, the ideas of the party and government and the opinions 'nd activities of the

people in various areas."2

But certainly not heterodox opinions. Although muderniza 'con policies have

allowed for a new emphasis on quality news reporting, investigativt. .porting, and

experimentation in the journalism profession, individual journalists reniz4n liable for

their news and caution is exercised. Even with the overall expansion and

decentralization seen in China's media in the 1980s, the government rejects any

suggestions that media goals are different or control be further relaxed. What really is

happening is a cyclical process with a minority of journalists pushing limits during

liberal thoes then retracting when the government decides things have gone too far.

1Lent, John A. BroRdcasting Asia and the Pacifk., 1978.
2Womack, Brantly. "Media and The Chinese Public: A Survey of the Beijing

Media Audience." Chinese Sociology anti Anthropology. Spring/Summer, 1986.



page 11

Policy and Administrative Control

Each of China's mass communication systems is operated as a government

agency. Under the CCP's Central Committee, Secretariat, and Propaganda Bureau is the

Ministry of Radio, Film, and Television, established in a 1982 reorganization, with

primary administrative control over television. It wasn't until January 1986 that the

film industry was moved away from the Ministry of Culture to reside under the auspices

of this Ministry. Officials felt television and film have substantial contributions for

each other."1 The China Communications and Broadcasting Electronics Corp.,

established in March 1987 to accelerate the development of China's radio and television

industry, is another government organ responsible for research, development,

manufacturing, marketing, maintenance, and trade.2 All media workers are assigned

to their positions by officials designated by the Party.

Directly under the Ministry is the only national network, Central China

Television or CCTV3, headquartered in new, modern facilities in Beijing and

broadcasting across the country.

In 1:81 CCTV had a staff of 980 and produced 25 regular programs on two

channels. Mcst large cities have two stations (one CCTV, one provincial). A handful of

major cities (e.g., Shanghai, Beijing, Guangzhou, have three stations (CCTV, provincial,

and vocal)., According to some U.S. and Australian programming exporters, the

provincial stations function surprising independent of Beijing.

Despite plenty of national programming, stations like Shanghai Provincial TV

employs 400 and Shaanxi TV 170, Such numbers create a capacity for sign; ficant local

programming among the 202 stations nationwide. This could be seen as critical in a

I"Ai Zhisheng on Merger of Film Industry with TV." IBIS 29 May 1986.
2"Chinese TV & Radio." New, York Times 18 March 1987.
3Radio's counterpart is the Central People's Broadcasting Station (CPBS).



page 12

country of eight major dialects and several minority tongues.! However, all CCTVand

most provincial stations air in Mandarin, the national language. Only local stations and

remote provincial stations (e.g., Tibet) make some effort at local dialect programming.

Most Chinese have a basic grasp of Mandarin. But to compensate for difficulties in

understanding, some shows (and almost all movies) have subtitles in Chinese

characters- -which ar,.: universal. For example, an impnrted Hong Kong film would be

made in Cantonese, dubbed in Mandarin, and subtiled with Chinese characters for

national distribution.

Television Funding

Funding for television comes from a combination of government support and

advertising revenues. Considered by Mao direct products of bourgeois capitalism,

advertisements have only been allowed on television since March 1979.2 Deng,

however, feels advertising will directly promote economic growth and aid in

modernization efforts. Some experts believe the phased introduction of advertising has

been a carefully planned tool of social change to convince Chinese that a market

economy is not incompatible with socialism. One Shanghai newspaper wentas far as to

say:

Good advertising can make our cities beautiful, lift our spirits,
and make us feel proud of a thriving socialist economy or culture in a
cheerful artistic sense.3

'Mandarin, Yue, Wu, Minbei, Minnan, Xiang, Gan, and Hakka are the major
dialects.

2Anderson, Michael H. "China's 'Great Leap' Toward Madison Avenue." journal
of Communication, Winter 1981, The first ad appeared during a women's basketball
game on Shanghai TV. It featured a popular Chinese basketball star and several
teammates drinking a local softdrink, Xingfu (Lucky Cola). The drink's logo was
strikingly similar to that of Coca-Cola.

3lbid.



page 13

Chinese broadcasters also welcome even minimal relief to tight government

budgets. In 1985, $500 million was spent in China, in all media, on advertising (as

compared to $94.8 billion in the U.S.). Television ads accounted for 11 percent of that

amount.' Advertising does not interrupt programming. Instead, ads are shown in

blocks that can run up to 10 minutes between shows. In 1986 nationwide TV

commercials ranged from as low as $625 for a 15-second spot and $1800 for a 1-minute

spot to $2025 for a 30-second prime time spot 2 All extremely reasonable by U.S.

standards.

For imported foreign programming, it has become common for Chinese stations

and the program provider (e.g., CBS, BBC, 20th Century Fox, CNN, Walt Disney) to

arrange a 50-50 split on commercial fees, eliminating any program fees. In such cases,

the program provider also solicites foreign advertisers. The ad rates in these situations

are much higher: up to $10,000-13,000 per minute. Such deals provide a financial

incentive for Chinese broadcasters to air imported programs. Both foreign and Chinese

advertisers a1,;, buy time direct from CCTV and provincial stations. Harry Reid,

Chairman of Ogilvy & Mather (HK) Private Ltd. estimates that total foreign ad spending

in China is at 25 million entering 1987.

Television Programming

Close observers of China seem to agree that television is playing less and less a

role of political consolidation and becoming more a source of much-craved

entertainment for th? Chinese. In the 1970s, Mao used the "magic box" for endless

propaganda. A typical broadcast started at 7 p.m. with an appearance of Mao and the

singing of "The East is Red," China's unofficial national anthem. A news program

1Marinucci, Carla. "Advertising's Next Frontier: China," Sir: Francisco
Chronicle, 14 June 1987.

2 International Television Almanac. Richard Gertner ed. 1986.

lc 6



page 14

would follow consisting of film stories of strong ideological focus. Finally, a

revolutionary ballet or film would run until the station signed off at 10:30 p.m.1

Today Chinese viewers may see Deng planting a tree or shaking some hands but,

according to Allen Abel in World Press Review (April 1985) they do not see any Leninist

harangues. Instead, on a given day, viewers may see:

Shandong Opera, marionettes, Japanese cartoons, cycling races, a
biography of Picasso, lessons on making Korean pickles and folded
goldfish, news of meetings in Geneva and of Senator Ted Kennedy in
South Africa, a documentary on the Shenzhen Special Economic Zone,
and two Chinese dressed like flamenco dancers clacking away with
castanets...

A director of Beijing TV (the local station) proudly told Abel that his

programming is 747. sports and entertainment and he hoped to increase that

percentage with more foreign programming and increased transmission hours.

Although China does not have the U.S. equivalent ofa ratings system. CCTV is

reportedly conducting monthly audience surveys to better understand viewer likes and

dislikes.2 By attempting to find out what people like or rant, the Chinese broadcast

media seem to be moving even further away from the traditional communist press

model which focuses on giving people what they not

News. According to s 1982 Beijing survey conducted by the Beijing Journalism

Association, news is the subject of greatest interest across all media. Television rates

behind radio and newspapers for urban viewers as the primary source of news, yet is

first in rural areas (although general news interest is not as high). Strangely, the

unemployed are the group most interested in international news.3

1Lent, John A. Broadcasting in Asia sod the Pacific. 1978.
2"The Today Show." With NBC's Tom Brokaw on location in Shanghai, 30 Sept.

1987.

3Womack, Brantly. "Media and The Chinese Public: A Survey of the Beijing
Media Audience." ChineseSocidogyandAnthropo/ogy. Spring/Summer, 1986. It
should be taken into consideration that, residing in the nation's capltal,Beljing
residents would probably have a greater taste for political issues and national news .

17



page 15

Audiences rated the news (for all media) as "fairly credible" with the most

common criticisms being questionable reporting, stereotyping (either all good or all

bad), and monotonous repetition of the same material.

Commenting on news content, Hu Yaobang said, "journalists should give 80

percent of space to reporting good things and achievements and 20 percent to

criticizing the seamy side of things andexpose our shortcomings.... This conforms with

the reality of society."

As characterized in Martin and Chaudhary's book, Comparative Mass Media

Systems, China is a "positive news" country. The authors suggest that such countries--

most commonly socialist and developing societies--emphasize the good because it tends

to stabilize the system, whereas too much negative news can be upsetting and pi ovoke

feelings of frustration and a desire for change.

When negative news is unavoidable, a clear ideological bias occurs in the

reporting. For example, on December 31, 1986, shortly after the student

demonstrations, "News Hookup" (a CCTV evening news program) aired the following

news report sequence:

1.5 minutes: video report on a single arrest (personwas not actually a
student but an unemployed Chinese).

1 minute: video on arrest of 3 men, showing damaged property and
handcuffing (they were not students. either).

5 minutes: video showing People's Liberation Army men, workers,
and students expressing their views on the demonstration.
All comments were anti-protest.

1.5 minutes: video of journalism students who had written a letter to all
students saying the demonstration "will not only
undermine the situation of stability and unity, but will
also hamper reform." I

I"News Hookup." MS 31 Pec.1986

1'6



page 16

The entire video was made after the fact. News is not reported "live" as is popular

among the competitive U.S. news networks. The technology is available, but the need

for political interpretation and editing prevents on-the-scene reporting. As a matter

of fact, all newscasts are pre-recorded. Viewersare particularly reminded of this at

times when the newscaster himself is dubbed in when a change has been made. For a

few moments he silently mouths his words while the audience hears a voice over

giving a preferred political explanation of the news.

Since 1984 broadcasters -men and women--have worn western style clGthing.

They present the news in a series of brief stories similar to their western counterparts,

but most newscasts lack sophisticated graphics or the banter common to our network

affiliates. Camera work and editing tends to be poor. The weather is as "high tech" as

Chinese TV gets, with the recent introduction of satellite weather pictures and simple,

computerized graphics.

When making critical comparisons its easy to forget Chinese television's relative

youth. Simultaneous national news broadcasts didn't begin until 1976 and became a

regular program in 1978. Electronic news gathering equipment was introduced in

1980, broadcasting the first big news program in China, the trial of the Gang of Four, to

an estimated worldwide audience of 300 million via satellite.

In that same year, the government contractedwith VISNEWS (Reuters, NBC, BBC

and NHK) and UPITN (UPI and British ITN) for international television news via

satellite, adding 10 minutes (with Chinese voice over) to its regular half hour evening

news broadcast. Fox Butterfield, The New York Times' first Beijing bureau chief, said:

Before, the evening news had been largely a turgid rehash of
stories from the People's Daily , plus some dreary homemade features on
the latest improvement in machine tool production. But now, in living
color, without censorship, Chinese could watch the Pope touring Africa,
Ronald Reagan winning the U.S. presidential election, political terrorism



page 17

in Italy, and even stock-car races in North Carolina and surfing in
Hawaii.1

Since that time, additions! contracts with CBS, CNN and membership in Asiavision

news exchange provide even more direct links to international news broadcasts.2 For

example, CCTV receives the 24 hour CNN channel and uses selected reports on its

nfiwcasts. Negotiations are currently underway for 24 hours of live broadcasts in

major Beijing hotels.3

For both domestic and international news, the New China News Agency

(XINHUA). is the primary news agency for radio, newspaper, and television. It receives

AP, UPI, Reuters, AFP, and Kyodo and proliferates news worldwide with more than 3,000

reporters and editors in Beijing and 6.000 nationwide. International news is also

accessible throgh Voice of America. BBC. and Soviet stations. as well as indirectly

through the Chinese press.

In an unprecedented move, Shanghai and Beijing TV now broadcast a 10-15

minute English newscast each night covering local and international news. Started in

September 1986, the newscast is intended to "meet the needs of foreign tourists and

foreign residents and give the Chinese people a chance to practice English."4 The

broadcasters are Chinese with varying abilities in English.

'Butterfield. Fox. China, Alive is TheBitter See. 1982.
2Lansipuro, Yrjo. "Asiavision News Exchange." Inter Afedhg Jan. 1987. CCTV's

Asiavision exchange group includes Iran, two S. Korean stations, Japan, and Indonesia.
Each member is free to offer--or not---any news or human interest items they deem of
interest, Coordination of Asiavision takes place in Tokyo. Between Jan-Sept 1985 CCTV
offered 200 items-- mostly soft news with a one-sided political bias.

3Belhim, Lisa. "China to Get Newscasts from CNN." New York Tana% 21 Feb.
1987.

4"Shan ghai TV Station Rill Begin Broadcasting a News Program in En glish ."
IBIS 17 Sept. 1986.



page 18

CCTV recently added a 40-minute economic news program which airs daily at 9

p.m. and provides general economic news, market, and international financial

information .1

Entertainment. China has not allowed just western news and technology

through its opening door. A wave of western sports and entertainment shows is hitting

TVs across the country to the delight of viewers anxious for better and more varied

programming.2

Programming agreements in 1987 alone included 10 NFL regular season and

playoff games,3 BBC's "Great River Journeys' and "The Living Isles."4 A 20th Century

Fox (Murdoch) agreement is bringing 52 American movies to Sunday programming

beginning in October 1987. Such films as "Sound of Music," "Heidi," "How Green Was My

Valley," and "The Grapes of Wrath" have been shown thus far by CCTV .5 The Chinese

will also see "Star Trek," "Columbo," "Marcus Welby, MD," "Family Affair," and the mini-

series "The Winds of War" through a joint licensing agreement with MCA and

Paramount to fill 2 hours of Tuesday night prime time.6 In a. similar 5-year agreement,

Lorimar-Telepictures will be offering its program selections including U.S. soaps such

as "Falcon Crest," "Knotts Landing," and comedy series such as "Alf," "Valerie," and

I "Television to Carry Economic News Program." IBIS 28 flip. 1987
2A NY & HK marketing consulting firm, China Communications, concluded this

in their 1986 study of the Chinese TV viewing audience "Reaching Out to China."
Directed to worldwide advertisers, the study also concluded that TV has become
"astoundingly significant" to the Chinese people. Survey techniques were not
disclosed.

3"State Secret." New York Times 26 Jan. 1987. Because the entire season is a
delayed broadcast Chinese officials promised not to reveal who won the Superbowl. The
article said "package translators have had a full workload coming up with names for
the teams, including the Broncos ("Yemen Dui" or Wild Horse Team) and the Giants
("Juren Dui" or Monster Team), as well as players names.

4 The Times, 12 August 1986.
5 The Times 2 July 1987.
6"Studios Agree on TV Package for China." New York Times 9 Feb. 1987. They

will provide about 100 hours of programming the first year.



page 19

"Perfect Strangers' to Shanghai TV Network.1 "Hunter" is already a Chinese kvorit*.

As in all foreign programming agreements, the Chinese network chooses the programs

from several offered.

A further sampling of the existing foreign programs include Mickey Mouse and

Donald Duck cartoons (1/2 hour every Sunday night),2 BBC's "Miss Marple English and

French language instruction, and a. popular documentary series called "One World."

This 15-minute Sunday night series, started in February 1986 and narrated by Chinese

American Yue-Sai Kan has covered such topics as stately homes of England, Egyptian

culture, Parisian architecture, Japanese festivals, and New York City's ethnic

neigi<borhoods. Kan is the first foreigner allowed by the Chinese to air a TV series

designed for Chinese viewers. The show airs twice each Sunday- -once in English and

once in Chinese. Ms. Kan says future shows will focus on teaching "western manners,

dress, makeup, and hairstyles to he Chinese."3

Hong Kong's major network (HK-TVB) director Robert Chan said of its

relationship with China, "We sell many half-finished products to the Chinese, which

they complete and program according to their wishes.... We have just opened a studio at

Shenshen for co-production of animated cartoons and concerts."4

There is almost total spillover from regular Hong Kong programming into

southern China (Guangdong province)--an area already distinct from the rest of China

in fashion, prosperity, and attitude due to its proximity to Hong Kong and constant

influx of overseas Chinese and foreign visitors.

t" U.S. Soaps Will Be Aired in China," San FTSfiCiSCO Chronicle, 6 Dec. 1986.
2"Mickey and Donald." The Times, 24 Oct. 1986. Mickey and Donald are familiar

characters in China from pre-communist days. The shows are dubbed in Chinese and a
great favorite.

3Yang, Dori Jones. "Guess What They Watch in China on Sunday Nights."
Business Feel; 19 Jan. 1987.

4Sartori, Carlo. "TV Around the World." World Press Review; Dec. 1986.



page 20

Other agreements include a series of programs on new western ideas in science

and technology called "Fliti.t's New" I and a joint venture with Australia for

brcadcasting the Asian games (to be held in Beijing in 1990) from the International

Broadcasting and Television Exchange Center (IBTEC) currently bekig built next door to

CCTV headquarters in Beijing. For long term purposes the facility is intended to

facilitate cooperative filming and production efforts between China and other

countries.2 Australia has provided programming to China since 1985. Japan and Brazil

have provided a number of popular soap operas for many years.

Domestic entertainment programming includes game shows, opera, drama, sports

(the 1988 Olympics -.. ill be broadcast live), and documentaries covering Chinese

cultural life, history, literature, and art. China is producing about 800 TV dramas a

year.3 These productions have varying levels of ideological content. Many, however,

have an educational focus whether political, economic, or intellectual. A typical

political drama filmed last year by the Beijing Television Art Center was described as

follows:

The TV drama "Comrade Shaoqi at Anyuan," with the traditional
technique of revolutionary realism, warmly lauds the great achieve-
ments made by Comrade Liu Shaoqi in leading the workers movements
in Anyuan from 1922 to 1923.4

On the lighter side is a comedy series called "Good Morning Peking" about a truck

driver who perpetually chases a woman while unwittingly being chased himself by

another man (you have to be there?) and a wildly successful quiz show called

i"ccry to Co-Produce Series on Western Sciences." FIIIS 2 April 1987 A 3-way
agreement between U.S., British, and Chinese broadcast groups t o produce 52 1/2 hr.
programs. It's the first time CCTV has cooperated on such a large scale to use western-
sourced material to produce programs for Chinese viewers. CCTV is responsible for
editing, final production, and transmission.

2"International Broadcasting and Television Exchange." IBIS 15 Feb. 1987
3 International Television Aill1SMIC. Richard Gertner ed. 1986.
4"Jiangxi's Wan Shaofen Meets TV Author, Producer." FB1S 25 Nov: 1986



"Danz lion." Contestants answer questions about Chinese and world history, literature,

geography, math, and logic. They receive prizes from the show's sponsor, the Dutch

electronics firm N.V. Philip. CCTV says 35-40 percent of the national viewing audience

watch the show; its required viewing in military camps.1 There are also series on

agriculture, science, and an odd assortment of fashion shows and "model citizen"

programs.

For any program produced, sold, or exchanged in China, a permit from the

Ministry of Radio, Film, and Television must be obtained before any stations may accept

it. This regulation, effective as of June 1986, is intended to improve program quality

and strengthen government supervision.2

Education. While evening and weekend programming is filled with news and

entertainment (with the exception of popular French, Japanese, and English language

instruction programs), day time programming is primarily educational. The Chinese

government has made a serious commitment to providing day time education via

television. The first "open university" efforts started in 1960 with Peking TV College.

By 1979, hampered by television's slow start, there was still only sporadic educational

programming in a few urban areas. But in the period from 1979 to 1983 more than

78,000 students graduated from 29 television universities.3 In 1986 China built more

than 700 satellite ground stations and 10,000 receiving centers which can be used for

television education across the country, increasing the number ofpeople receiving TV

education to one million. Concurrent with the increased facilities, and as part of c,

scheme to implement 9-year compulsory education, the Chinese government dedicated
one TV channel to education beginning October 1986. The channel broadcasts via

'flood, Marlowe. "Quiz Show in ChinaEntrances Viewers, Even in the Bar-Acks,"Fail Rivet Purim( 20 March 1986.
2"Ministry to Issue Permits for TV Dramas." MS 71rfey15tf6.3Terrell, Robert L. "Modernization and The Media in China." Gazette, 1984.



page 22

INTELSAT to primarily urban areas in all provinces except Tibet.1 The resulting

network forms the largest distance education system in the world.2

In their spare time TV students can take 4 years to complete the 3- year program.

Courses are usually taught from 8:30 to 11:30 a.m. six days a week and include Chinese

language, algebra, geometry, history, geography, physics, chemistry, law, and

industrial economic management and use a combination of television lecture,

textbooks, and face-to-face tutorials.3 A majority of the students watch their 1Pssons

from offices or factories. As with all of China's higher education, the tuition is free.

In addition, there are some specialized instructional programs available on

television for professional development in areas such as education, medicine, and

electronics .4

Peng Wellan, an observer of Chinese television, says the educational programs

today are diametrically opposed to the intolerance of the Cultural Revolution. He

commented, "Now they end with a question mark instead of an exclamation point..."

Television Audience

The International Television Almanac (1986) estimates China's total viewing

audience at 75 percent or 800 million. Chinese reports are closer to 400 million. Either

way, audience growth estimates and preferences suggest that television will continue

to surge in popularity. As evidence, one of the highest circulation Chinese journals is

the television digest listing program schedules and reviews.

1"Satellite Ground Stations Boost TV Education." IBIS 28 Jan. 1987 The figures-
taken from a Chinese official's speech--are much higher than other government
sources on media facilities used earlier in this paper. Whether the disparity is a result
of exaggeration (common in Chinese statistics) or translation, I'm nut sure.

2McCormick, Robert. "The Radio and Television Universities and The
Development of Higher Education in China." The China Ouerter17 March 1986

3lbid.
4Terrell, Robert L. "Modernization and The Media in China." Gaza/0,1984.



page 23

According to a study by U.S. ad agency Dancer Fitzgerald Sample, the Chinese

who own or have access to sets tend to watch television every day as a family unit- -

much as Americans did in the 1930s.1 Ina Chang, a former AP correspondent in China,

put it this way:

The Chinese are obsessed with television--even more so than
Americans in the 1950s. I know families who watch two TVs at the same
time so they won't miss anything. They watch every evening, all
evening, until the stations go off the air.

Television and radio viewers cover the economic and age spectrum unlike

newspaper readership where there is a strong correlation between education and

readership. In general, women and youth utilize all media less than men, but are

considered to have less time because they work as well as handle more household

chores or have to study. When these groups do use the media it tends to be radio and

television more than newspapers.

Graphs shown in Appendix A compare television viewership in minutes per day

by location, sex, age, education, and occupational groups.2 To briefly summarize the

findings, overall TV viewership rangt 3 fi om a low of an average 43 minutesper day for

students to 118 minutes for retired Chinese. As in other countries, TV viewership has

an inverse relation to education level with illiterates on one extreme watching an

average of 111 minutes of television per day while college educated Chinese view an

average 60 minutes per day.

Except in the under 17 or over 61 age categories (the former having very tittle

viewing fir e and the latter plenty), differences are more noticeable by occupation

than age with teachers and scientists watching less than workers or peasants. The

lAlsop, Ronald. "Marketing," Fel Sures journs125 June 1987.
2Womack, Brantly. "Media andThe Chinese Public: A Survey of the Beijing

Media Audience." Chinese Sociology.sndAnthirpology. Spring/Summer, 1986. Beijing
is not a typical locale, but given the rapid development of TV nationwide, the Beijing
audience may well be a predictor of future national viewing habits.

4,0



page 24

occupational comparison seems to merely restate the level of education correlation to

TV viewership. Finally, rural viewership is quite high considering a sizAbly lower

share of TV sets per 100 households, reinforcing the concept of group audiences.

Although the comparisons may be valid, it should be noted that the average

minutes per day are 1982 figures. Since then transmission time has increased

significantly. Unsubstantiated estimates by foreign residents of China, put average

urban viewership closer to 5 hours per day.'

A Final Word

The television industry in China is experiencing rapid growth. This growth is

supported by government policy which inextricably links it with China's

modernization and fueled by rising 'rosperity, encouraging consumers to buy more

television sets. Although still a primary conveyor of pditicai messages, television's

programming expansion seems to be moving in the direction of increased

entertainment fare, repeating history already made in other industrialized countries

and maybe hinting at some internal political change.

Television's enormous popularity may just be because the CCP is Dal,

monopolizing the audience with endless revolutionary propaganda. Instead, the

Chinese are watching an unusual potpourri of programs whose selection is arbitrary

and sometimes seems irrational. One must wonder if the intended impacts of ideological

drama, riodel citizen programs, or Chinese opera may soon be negated by the growing

influx of western movies, soaps, and commercials. Although approved by fhinese

officials, the differences between political and economic systems are difficult to

disguise on these shows. What will the long term impacts be? This question is one

familiar to many developing countries actively importing programming.

'Campbell, Todd and Ina Chang. Personal Interview, 10 Nov. 1987.

?7



page 25

Traditional Chinese culture has already been upset by government campaigns

which ruptured families and discouraged intellectual pursuit--both age old Confucian

ideals. Today, for China to achieve much needed modernization, western economic

concept must confront years of Chinese isolation and ethnocentrism. Whether good or

bad, western ideas, previously accessed only by intellectuals and a minority of upper

class elites, are now available through television and other media to broad social strata.

Although television cannot take exclusive blame for China's modernization

pains, it does incite a broader world view which may contribute to changing attitudes.

For example, there is a generation gap appearing in China. Youth who never

experienced pre-communist times are becoming entranced by western fashion, music,

products, and attitudes. Social and political alienation--in the forms of juvenile

delinquency, petty crime, or personal indulgence--are on the rise. The Army and

Party have loss much Status among youth. Very few young people want to join.

Finally, with students going abroad to study in the thousands, such trends could be

difficult to reverse.

Television's future as a popular and pervasive communications medium is

probably irreversible. The satellitesare in space, the stations are built, and TV sets are

selling at 7.1 million a year. The Chinese seem obsessed with television; they prefer it

to any other form of entertainment with the possible exception of Sundays in the park.

The television industry's general health and growth in program offerings is

most likely tied to the political and economic future of China. That is harder to predict.

As long as Deng's economic and policy reforms are basically working, political reversal

seems unlikely; the Chinese will continue to see a mix of domestic and foreign

programming and advertisements, expanding and influencing their world view and

consumer behavior. It should also be noted that in 1997, China will be in full control of

Hong Kong, a capitalist economy already exerting much influence on southern China.



page 26

It is hard to anticipate what further influences will occur. The question may really be

whether China has come too far to turn back.

Still, Maoism runs deep. There are party conservatives very disturbed by the

"evil winds" of western interaction and the slow separation of the function of the CCP

from that of government. Although many experts believe that Deng's resignation will

have little effect on China's current course, it would not be out of historical character

for China to close up as quickly as ii opened up. Such change would, no doubt,

dramatically affect the course and content of the television revolution.

it St it



Appendix A

Time Spent Watching Television (1982)

110.}
M -1
1 107 g.-.

u
1044.

t 101':..-
98 :s 4.
95.1.

92i
P
t
r

a
a
ii

86.

83 :...

801

Men Women Urban Rural

Information for the graphs was compiled from the following sources: Central
Intelligence Agency. The forldFactbook. 1987; Womack, Brantly. "Media and The
Chinese Public: A Survey of the Beijing Media Audience." Chinese Sociology and
Anthropology Spring/Summer, 1986; Sartori, Carol, "TV Around the World." World
Press Review, Dec. 1986; and International Television Almanac, Ric:iard Gertner rd.
1986.



1

Elem. School



M

n

120

112

104

96

89

80

P 72

r 64

a

V

56

48

40

! 4 4 4 4 e :Pfetti
:P41:11.4 :P 3 :41
k Ate :44 1,46,14 TA`SigeIvk 4 4 44 :44141g:.:44S1 atNabe khbAd

%;:i"! .1**es irtirly
eild A el4.41.4, 4,6 44AA A A k} A AN'Iqg

TVz3flz,
"V:PifV!

14`;Peg, el%'tAih.PN: v..:i.,':if: f:.e;Pilf N,e:i :A'TP.ie!. ,,,,,,,,,,,,,N,,.

P.;p4:,; .:44:i4:P.P. tw,:!1:4,v ,i:PPl% aviai eg;PPiN4,,N4.4 v:i'w! 4; www:i tv':1,te A411% wg:sii',. eglgT1
v:..,4:P.i' ..P1'wv: PPPP, tsg:4 ;,,f:ii:if% ,iitselP,P, evg:Pi
,- 4-4' !.t- v ;:.14.4..if! 'IN:PPS r dr A 141 4.4 6 6IrArri Ar4 (II II II/I: 1,4eir A el1.64.4.
N:i= 'if4,4:11:4: Ps4::g:i t!Pillg Nlfg:s VvVie Itel%44 AePPI
44:ViffiN ':if:3'..%`: -4:1f:1 iIII/ toirelArel 44644, 6 6 6 Iv 64.4,4 .4.4.4.4.AAAAre NIA
F 4 I:P4 NEAP PPPPI fIVI:If ?,r_ t .tr_ PP4I:i %VII III :Pe eII:P1, J. .0. .0./ , .1. .1..1 I. do I .... ... ..- I./ ....1.

Worker Peasant Scientist Sales Student Omit Teacher Retired Unemploy

Occupation

A -3



References

Abel, Allen. China's New Television." Forld Pirss Rerieg April 1985, p. 60. col. 2.

"Ai Zhisheng on Merger of Film Industry with TV." Foreign Broadcast Information
Service Daily Report 29 May 1986. Translated from Hong Kong Liaoveng
Overseas Edition. 19 May 1986.

Aikman, David. Pacific Rim.. Area of Change, Area of Opportunity Chapter 3, The Rush
to Modernization. Boston: Little, Brown and Company, 1986.

Alsop, Ronald. "Marketing," Wall Rivet journal. 25 June 1987, p. 27. col 1.

Anderson, Michael H. "China's 'Great Leap' Toward Madison Avenue," journal of
Communication, Winter 1981, p.10 -18.

"Aussie Disirib Taps China Mart." Variety 5 Dec. 1984, p. 50, col. 1

Belhim, Lisa, "China to Get Newscasts from CNN." New York Times 21 Feb. 1987. sec. 1.
p. 5, col. 3.

Butterfield, Fox. China, Alive in The Bitter Sea New York: Bantam Books. 1982. pp, 398
399.

Campbell, Todd and Ina Chang. Personal Interview, 10 Nov, 1987, Mr. Campbell spent
the last 3 years in China as a correspondent for ABC television. His wife, Ina,
was a correspondent in Beijing for AP. Both speak fluent Chinese.

"CCTV to Co-Produce Series on Western Sciences." Foreign Broadcast Information
Service Daily Report 2 Apri I 1987. In English from Beijing XINHUA. 31 March
1987.

Central Intelligence Agency. The World Factbook. Washington, D.C.: CIA, 1987.

"China Hits Wall on Selling Olympics." Advertising Age. 11 June 1987, p. 68, col. 1.

The China Press and Publishing Directory 1985 Essex. U.K.:Longman Group Ltd, 1985.

"Chinese TV & Radio." New York Times, 18 March 1987. From AP Beijing 17 March 1987,
sec. 4. p. 21, col. 1.

The Economic Intelligence Unit. Country Report China, North Korea. No. 3.
Washington, D.C.: UT, 1987,

Gargan. Edward. "China's Cultural Crackdown." New York Times Magazine. 12 July
1987, p. 24.

Gergan, Edward, "Deng is Quitting the Central Committee." New York Times 31 October
1987, sec. 1, p. 3. col. 4.



Gargan, Edward. "More Change Due in China' s Economy.' New York Times, 26 Oct. 1987,
sec. 1, p. 1, col. 1.

Gargan, Edward. "Papers Play up Deng's Ideas Signaling Changes for China." New York
Times 2 July 1987, sec. 1, p. 12, col. I.

Hood, Marlowe. "Quiz Show in China Entrances Viewers, Even in the Barracks," Wall
Street four.nal, 20 March 1986, p. 39, col. 4.

"Hu Qiaomu Speaks on Radio, TV Society's Road." Foreign Broadcast Information Service
Daily Report 21 Oct 1987 Translated from Beijing XINHUA Domestic Service, 15
Oct. 1986.

"Hubei CPC Committee Secretary Praises TV Series." Forel:fa Broadcast Information
Service Daily Report 21 Oct. 1986. Translated from Wuhan Hubei Provincial
Service, 22 Oct. 1986.

"In ernational Broadcasting and Television Exchange." Foreign Broadcast Information
Service Daily Report 15 Feb. 1987 In English from Beijing XINHUA, 26 Jan 1987.

International Television Almanac. 31st Edition. Richard Gertner ed. New York: Quigley
Publishing Co, 1986, p. 647.

"Into China." Ile 171129S, 10 June 1987, p. 41, col. a.

"Jiangxi's Wan Shaofen Meets TV Author, Producer." Foreign Broadcast Information
Service Daily Report 25 Nov. 15tI6. Translated from Nanchang Jiangxi
Provincial Service, 23 Nov. 1986.

Kaplan, Fredric, Julian Sobin, and Arne de Keijzer. The China Guidebook Sixth Edition.
New York: Euraisa Press, 1983, p. 140.

Lansipuro, Yrjo. "Asiavision News Exchange." Inter Media Vol 13/No.1,15 Jan. 1987.

Lent, John A. Brvidcasting in Asia andthe Pacific. Philadelphia: Temple University
Press, 1978, pp. 22-38.

Marinucci, Carla. "Advertising's Next Frontier: China," San Francisco Chronicle, 14
June 1987, sec. D, p. 1, col. 4.

Martin, L. John and Anju Grover Chaudhary. Comparative Mass Media Systems. New
York: Longman, Inc., 1983.

McCormick, Robert. "The Radio and Television Universities and The Development of
Higher Education in China." The China Quarterly No. 105, March 1986, pp. 72 -
94.

"Mickey and Donald." The Times, 24 Oct. 1986, p. 10, col. c.

"Millions Expected to Watch TV Program on West." Foreign Broadcast Information
Service Bally Report 21 Feb. 1986 In English from Beijing XINHUA, 20 Feb. 1986.

R-2 4



"Ministry to Issue Permits for TV Dramas." Foreign Broadcast Information Service Daily
Report 7 May 19.56. Translated from Beijing XINHUA Domestic Services, 29 April
1986.

Mowlana, Hamid. Global Information and WorldCommunication. New York: Longman,
Inc., 1986, p. 48.

"National News Program." Foreign Broadcast Information Service Daily Report.
Translated from Beijing Television Service, 31 Dec. 1986.

"News Hookup." Foreign Broadcast Information Service Daily Report. Translated from
Beijing Television Service, 31 Dec. 1986.

"Renmin Ribao on Modernizing Information Work." Foreign Broadcast Information
Service Daily Report 23 Dec. 1986 Translated from Beijing Renmin Ribao
(Peoples Daily), 20 Dec. 1986.

Robinson, Deanna Campell. "Changing Functions of Mass Media in the People's
Republic of China." Journal of Communication, Autumn 1981. pp. 58-68.

Sartori, Carlo. "TV Around the World." WorldPress Review; Dec. 1986, p. 30.

"Satellite Ground Stations Boost TV Education." Foreign B4adcast Information Service
Daily Report 28 Jan. 1987. In English from Beijing XINHUA, 26 Jan. 1987.

Schell, Orville. "China's Two Steps Back." NewPerspectives Quarterly, Vol. 4, No. 2,
Spring 1987, pp. 32 -33.

"Shanghai TV Station Will Begin Broadcasting a News Program in English." Foreign
Broadcast Information Service fiti yReport I 7 Sept 1986. In English from
Beijing XINHUA, 16 Sept. 1986.

"Shanxi Radio on Developing Radio and Television." Foreign Broadcast Information
Service Daily Report 26 Nov 1986 Translated from Taiyuan Shanxi Provincial
Service, 23 Nov. 1986.

"Song Jian Speaks on Satellite Communications." Fore ,n Broadcast Information
Service Daily Report 21 Dec. 1986 In English from Beijing XINHUA, 21 Dec. 1986.

"State Sec, at." New. York Times; 26 Jan. 1987, sec. 3, p. 2, col. 1.,

State Statistical Bureau PRC. Statistical Yearbook of China. English Edition. Hong Kong:
Economic Information and Agency. 1984.

"Studios Agree on TV Package for China." New York Times 9 Feb. 1987. From AP Los
Angeles, sec. 3, p. 17, col. 1.

"Television to Carry Economic News Program." Foreign Broadcast Information Service
Daily. Report 28 fan. 1497 In English from Beijing XINHUA, 27 Jan. 1987.

Television Digest, Inc. Television and Cable Factboat No. 34. Washington, D.C.:
Television Digest, Inc., 1986.



Terrell, Robert L. "Modernization and Tiae Media in China: Gazette,No. 33,1984, pp.
143-154.

The Times, 2 July 1987, p. 23, col. a.

The Times, 12 August 1986, p. 14, col. h.

The Today Show." With NBC's Tom Brokaw on location in Shanghai, 30 Sept. 1987.

"TV Airs Report-Making Meeting at Zhongnanhai." Foreign Broadcast Information 9
Service Daily Report 17 Nov. 1985. Translated from Beijing Domestic Television
Service Editorial, 16 Nov. 1986.

"TV Guide's Answer to Viewer's Letter on Mao Attire." Foreign Broadcast Information
Service Daily Report 3Feb.1987 Translated from TV Guide, Feb. 1987.

UNESCO. World Communications. Cambridge, UK: The University Printing House, 1975.

U.S. Government Foreign Area Studies. China: A CountryStudy. Washington, D.C.: U.S.
Govt., 1981.

"U.S. Soaps Will Be Aired in China," San Francisco Chronicle, 6 Dec. 1986, p. 38, col. I.

"Want to Reach 600 Million Television Fans?" Marketingsad Media Decisions, Sept.
1985, p. 73.

Womack, Brantly. "Media and The Chinese Public: A Survey of the Beijing Media
Audience." Chinese Sociology and Anthropology. Survey translated by Brantly
Womack and Li Shu. No. 3 - 4, Spring/Summer, 1986.

"World Radio and Television Receivers." Inter Afeditg Vol 14/No. 2, March 1986.

Yang, Catherine. "Playing the China Card." Forbes, 7 April 1986, p..107.

Yang, Dori Jones. "Guess What They Watch in China on Sunday Nights." Business Feet,
19 Jan. 1987, p. 91.

You gao, Zhou. "Leaping Forward: Inter Media Vol. 14/No. 4,5, July/Sept. 1986.

Zhongyun, Zi. "The Relationship of Chinese Traditional Culture to the Modernization of
China." Asian ''Ivey, Vol XXVI1, No. 4, April 1987. pp. 442 - 458.

Zweig, David. "Prosperity and Conflict in Post-Mao Rural China." The China Quarterly,
No. 105, March 1986, pp. 1 -18.

R-4


